• Посилання скопійовано

Як обліковувати послуги із встановлення лічильника?

Підприємство провело збільшення виробничих потужностей. У вартість робіт включено встановлення нового лічильника електроенергії. Виконані роботи оформлені актом виконаних робіт без відокремлення вартості лічильника. Як обліковувати такі виконані роботи із встановлення лічильника та подальший її продаж іншому підприємству?

Відповідно до п. 14 П(С)БО 7 первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням об'єкта  (модернізація, модифікація,  добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводить до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання об'єкта.

Таким чином, якщо встановлення лічильника було пов’язано із збільшенням виробничих потужностей, то його вартість збільшить первісну вартість таких виробничих потужностей з подальшою її амортизацією у складі амортизації таких виробничих потужностей.

Віднесення вартості виконаних робіт на первісну вартість виробничих потужностей здійснюється після завершення всіх робіт з модернізації і початком експлуатації таких модернізованих виробничих потужностей. Первинний облік витрат, що понесені на модернізацію виробничих потужностей здійснюється на рахунку 1521. Після закінчення всіх робіт з модернізації здійснюється відповідне бухгалтерське проведення Дт 10 Кт 1521.

Якщо в подальшому виробничі потужності підлягають реалізації, здійснює виведення їх з експлуатації і облік за залишковою вартістю (первісна вартість - амортизація).

У покупця придбання таких виробничих потужностей обліковується за вартістю придбання таких потужностей із врахуванням витрат, що перелічені у п. 8 П(С)БО 7 (суми, що сплачується постачальникам, витрати на монтаж, введення в експлуатацію і т.д.).

При цьому законом не вимагається виокремлення вартості лічильників з вартості придбаних потужностей. Але, зважаючи на визначення об’єкта ОЗ у п. 4 П(С)БО 7, якщо один об'єкт основних засобів складається з частин, які мають різний строк корисного використання (експлуатації), то кожна з цих частин може визнаватися в бухобліку як окремий об'єкт основних засобів – на розсуд підприємства. Вартість такого об’єкта можна виокремити з вартості придбаних потужностей – на рівні його справедливої вартості.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    Сьогодні 13:2310
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    Сьогодні 12:0619
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    Сьогодні 10:195
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202413
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427