• Посилання скопійовано

Вплив форс-мажору на розрахунок сільгоспчастки платника ЄП 4 групи

У 2019 році у юрособи - платника ЄП групи 4 стався форс-мажор – тварини захворіли на африканську чуму свиней, внаслідок чого у 2019 році було забите поголів’я. Карантин на розведення нового поголів’я тривав по лютий 2020 року. За 2019 рік сільгоспчастка більше 75%, а в 2020 році менше. Чи буде право на ЄП групи 4 в 2021 році?

Відповідно до пп. 298.8.4 ПКУ, у разі, коли у податковому (звітному) році частка сільгосптоваровиробництва становить менш як 75 %, сільгосптоваровиробник - юридична особа сплачує податки у наступному податковому (звітному) році на загальних підставах.

Якщо така частка не перевищує 75% у зв’язку із виникненням обставин непереборної сили у попередньому податковому (звітному) році, до платника податку в наступному податковому (звітному) році зазначена вимога не застосовується. Такі платники податку для підтвердження статусу платника ЄП подають податкову декларацію разом із рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних рад про наявність обставин непереборної сили та перелік суб’єктів господарювання, що постраждали внаслідок таких обставин.

Із наведеної ситуації випливає, що ситуація форс-мажору мала місце як у 2019 році, так і у 2020 році. Тому підприємство може скористатися нормою пп. 298.8.4 ПКУ, яка дозволяє у разі форс-мажору мати сільгоспчастку менше 75% і при цьому залишатися у 2021 році на ЄП групи 4.

Але для цього потрібно виконати одну умову: має бути рішення обласної ради, на території якої господарює підприємство, про наявність форс-мажору у 2020 році. До рішення має бути додано перелік всіх суб’єктів господарювання, які постраждали внаслідок такого форс-мажору.

Щоб отримати таке рішення обласної ради, потрібно також здійснити певні кроки.

Спершу потрібно звернутися до регіональної торгово-промислової палати (ТПП) і отримати сертифікат щодо форс-мажору (див. ст. 14 і ст. 14-1 Закону про ТПП). Своєю чергою, для того, щоби видати сертифікат, ТПП попросить документи, які підтверджують настання форс-мажору. Які саме документи – варто узгодити з ТПП.

Отримавши сертифікат, його копію разом з документами, які підтверджують настання форс-мажору і які подавалися до ТПП, подають департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації для включення підприємства до переліку підприємств, які постраждали від форс-мажору.

І далі чекають рішення обласної ради.

Зазначене рішення мають прикласти до податкової декларації на 2021 рік, граничний строк подання якої – 22.02.2021 р. Це означає, що рішення обласної ради має бути отримано до цієї дати.

Це також означає, що якщо рішення буде отримано пізніше, або взагалі не буде отримано, скористатися нормою пп. 298.8.4 ПКУ не вийде. І підприємству доведеться з 01.01.2021 року перебувати на загальній системі оподаткування.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/Юрособи на єдиному податку

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Автоматизація»