• Посилання скопійовано

Касові операції відображаються у відповідних книгах обліку

Як оформляти касові операції підприємцю?

Усі операції підприємців між собою, з іншими підприємствами та з фізичними особами, що пов'язані з прийманням і видачею готівки під час проведення розрахунків через касу, належать до касових операцій. Для підприємців каса — це місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівкових коштів. До приватних підприємців не висуваються особливі вимоги щодо облаштування каси для проведення розрахункових операцій. Проте відображаються касові операції у відповідних книгах обліку.


Книга обліку для підприємця — це книга обліку доходів (затверджена наказом Мінфіну від 15.12.2011 р. №1637), якщо він перебуває на спрощеній системі оподаткування*, або книга обліку розрахункових операцій (затверджена наказом Міндоходів від 28.08.2013 р. №417) для підприємців на загальній системі оподаткування та платників ЄП, які зобов'язані використовувати РРО. Книга обліку розрахункових операцій (далі — КОРО) — це прошнурована і належним чином зареєстрована в органах ДФСУ книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг). Проведення підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у книзі обліку доходів або КОРО є оприбуткуванням готівки. Порядок ведення касових операцій у національній валюті України для підприємців встановлено нормами Положення №637. У п. 2.6 Положення №637 встановлено вимогу, що вся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. За неоприбуткування, неповне та/або несвоєчасне оприбуткування у касах готівки до підприємця застосовується штрафна санкція у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми (п. 1 Указу №436).

*За умови, що платник ЄП не використовує РРО. Які платники ЄП — фізособи зобов’язані використовувати РРО, розглянуто у відповіді на запитання «У яких випадках підприємці зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій?».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Ліцензії і дозволи»

  • Чи потрібна легалізація або апостилювання податкових документів, виданих податковими органами Польщі?
    Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених у Польщі, платник зобов'язаний отримати від державного органу Польщі довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Чи потрібно її легалізувати або апостилювати для надання ДПС України?
    Сьогодні 10:0217
  • Чи змінювати ліцензію при встановленні додаткової ємності для зберігання?
    У заяві на отримання ліцензії в 2022 році зазначено місце зберігання пального з типом об’єкта оподаткування «213» (завод), відповідно до форми №20-ОПП, і в ліцензії на 5 років визначено ліміт 20 000 л. В 2023 році придбана ще одна ємність і фактично кількість зберігання пального збільшилась до 30 000 л. Чи подавати форму №20-ОПП? Чи подавати заяву на збільшення ліміту в ліцензії на зберігання пального?
    22.04.202426
  • Ануляція ліцензії на зберігання пального: а може відповідальне зберігання?
    Підприємство придбало ПММ 28.03.2024 р. Акцизну накладну від продавця зареєстровано 28.03.2024 р. Заяву на анулювання ліцензії в зв’язку зі зміною адреси акцизного складу підприємство подало 26.03.2024 р. Витяг з розпорядження щодо анулювання ліцензії на зберігання ПММ для власних потреб датовано 28.03.2024 р. Коли ліцензія на зберігання вважається анульованою? Чи можна передати на зберігання пальне, якщо ліцензію анульовано?
    22.04.202423
  • Сплата та продовження ліцензії на оптовий продаж алкогольних напоїв під час воєнного стану
    Підприємство має ліцензію на оптовий продаж алкогольних напоїв. У цьому місяці повинні продовжувати її ще на рік та сплатити 500 000 грн. Чи можна до кінця воєнного стану не платити ці 500 000 грн за продовження цієї ліцензії, а оплатити цю суму протягом 30 днів після скасування воєнного стану? Чи поширюється звільнення на ліцензію оптового продажу алкогольних напоїв?
    09.04.2024111
  • Чи застосовує касовий метод підприємство, якщо дозвіл на будівництво отримано до 10.10.2022 року?
    ТОВ отримало дозвіл на будівництво багатоквартирного будинку до 10.10.2022 року. В березні 2023 року ТОВ отримує право власності на квартиру (перше постачання) і на наступний день продає цю квартиру покупцю. В обліковій політиці касовий метод не застосовується. Чи потрібно застосовувати касовий метод? Коли виникають зобов’язання з ПДВ: при отримані дозволу або ж все-таки при оплаті за квартиру?
    20.03.202443