• Посилання скопійовано

Первинні документи з обліку зарплати: обов'язкові реквізити

Які реквізити обов'язково мають бути в первинних документах з обліку заробітної плати?

Традиційно первинним документом для фіксування господарської операції з нарахування заробітної плати є розрахункова відомість, а для фіксування операції з виплати заробітної плати у готівковій формі — платіжна відомість (відомість на виплату грошей або видаткова відомість) (1). Вони є підставою для бухгалтерського обліку відповідних операцій — нарахування та виплати заробітної плати (ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік).

Частиною 2 ст. 9 Закону про бухоблік визначено перелік обов'язкових реквізитів, які у випадку розрахункової та платіжної відомості будуть такими:

 — назва документа: розрахункова відомість, відомість на виплату грошей;

— дата і місце складання: для розрахункової відомості це буде остання дата періоду, за який проводиться нарахування (найчастіше це остання дата місяця або дата звільнення працівника); для відомості на виплату грошей — останній день строку виплати заробітної плати, що зазначений у відомості. Саме цією датою відомість проводиться в обліку: після закінчення встановленого строку виплати заробітної плати касир складає реєстр депонованих сум, визначається фактично виплачена сума, і на неї складається видатковий касовий ордер згідно з п. 3.9 Положення №637;

— назва підприємства-роботодавця, від імені якого складено документ;

— зміст та обсяг господарської операції. Зміст господарських операцій з нарахування та виплати заробітної плати випливає із загального змісту цих документів (у розрахунковій відомості наводиться розрахунок сум заробітної плати в розрізі працівників, а у відомості на виплату грошей — інформація про виплату заробітної плати також в розрізі працівників). Обсяг господарських операцій — це суми нарахованої та виплаченої заробітної плати;

— одиниця виміру господарської операції — це гривня;

— посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та правильність її оформлення. Розрахункова відомість складається і підписується працівником, який уповноважений керівником підприємства на нарахування заробітної плати. Повноваження працівника на виконання цих дій має фіксуватися у трудовому договорі з ним (ст. 21 КЗпП), воно також може оформлятися окремим наказом керівника підприємства або зазначатися у посадовій інструкції працівника. Платіжна відомість підписується керівником (дозвільний напис керівника підприємства або осіб, які ним уповноважені), головним бухгалтером та працівником, який видав гроші (найчастіше це касир), — див. форму відомості у додатку 1 до Положення №637;

— особистий підпис, що дає змогу ідентифікувати посадову особу роботодавця, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Щодо реквізиту «підпис», то він містить зазначення посади особи, яка підписує документ, її підпис та розшифрування, в якому зазначаються ініціали та прізвище (2). Ця вимога не стосується власне працівників, які отримують зарплату, бо вони не є посадовими особами, що беруть участь у госпоперації, але підпис про одержання готівки працівником, з огляду на вимогу п. 3.5 Положення №637, повинен бути (це робиться в межах трудових відносин працівників із роботодавцем).

-------------------(1)------------------

Іноді (наприклад, при розрахунку при звільненні) виплата належних працівникові сум відбувається за окремим видатковим касовим ордером. Але його оформлення в цій статті ми не розглядаємо.

-------------------(2)---------------------

Пункт 1.8 Системи організаційно-розпорядчої документації ГОСТ 6.38-90, затвердженої Державним комітетом СРСР з управління якістю продукції та стандартів від 27.03.90 р. №622.

---------------------------------------------

Такий самий набір обов'язкових для первинних документів реквізитів вимагає і п. 2.4 Положення №88, у якому також прямо вказано на те, що у документах мають бути прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та правильність її оформлення.

Отже, за наявності та за умови правильного оформлення вищезазначених реквізитів первинні документи з нарахування та виплати заробітної плати можна вважати складеними правильно.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024299
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024573
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202489
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024108
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023128