• Посилання скопійовано

Витрати, понесені в 2014 р. і оплачені з власних коштів, мали бути відображені у складі витрат в 2014 р.

Як правильно визначити дохід у випадку, якщо оплата послуг за 2014 рік, отримана в 2015 році, і витрати, які були понесені фактично в 2014 році (з власних коштів), було відшкодовано лише в 2015 році? Чи можна їх "змінусувати" в 2015 році від тих коштів, що отримані за 2014 рік у 2015 році?

Запитання: Самозайнята особа – арбітражний керуючий, отримав на свій розрахунковий рахунок на початку 2015 року відшкодування витрат, згідно авансового звіту, який він подав ініціюючому кредитору в 2014 році (авансовий звіт складено згідно фактично понесених витрат на ліквідаційну процедуру, сума витрат затверджена згідно чинного законодавства в 2014 році). Ініціюючий кредитор фактично «затримав» відшкодування. Згідно усних консультацій працівників податкової інспекції: витрати повинні бути фактично понесені (сплачені) безпосередньо в поточному податковому періоді. Тобто вони рекомендують включити всю суму отриманих коштів, які отримані як відшкодування витрат за 2014 рік до бази обкладення ПДФО та військовим збором в 2015 році. Особа вважає, що в даному випадку таке трактування цього положення веде до неправильного визначення доходу самозайнятої особи, т.я. він «постраждає» двічі : по-перше, понесені витрати йому вчасно не відшкодовані, а отже вони втратили свою цінність в часі (їх ніхто не індексує навіть на офіційний індекс інфляції); по-друге: він втратить ще 16,5% від цих коштів (15% ПДФО та 1,5% військового збору). Як правильно визначити дохід у випадку, якщо оплата послуг за 2014 рік, отримана в 2015 році, і витрати, які були понесені фактично в 2014 році (з власних коштів), було відшкодовано лише в 2015 році? Чи можна їх "змінусувати" в 2015 році від тих коштів, що отримані за 2014 рік у 2015 році?

Відповідь: Ні, витрати, понесені в 2014 р. і оплачені з власних коштів, мали бути відображені у складі витрат самозайнятої особи в 2014 р. А компенсація цих витрат, отримана в 2015 р., має бути включена до оподаткованого доходу в 2015 р. 

Подивіться порядок заповнення річної декларації про майновий стан та доходи особою, яка здійснює незалежну професійну діяльність (наказ Міндоходів України від 11.12.2013 р. № 793, п. 4 розділу ІІІ Інструкції щодо заповнення). За рік такі особи в розділі IV декларації зазначають: 

- у рядку 04 суму загального оподатковуваного доходу, отриманого фізичною особою протягом календарного року від провадження незалежної професійної діяльності. Зокрема, у 2014 році в цій сумі буде сума винагороди, отримана за надані послуги в 2014 р., а в 2015 р. в цій сумі буде сума отриманого відшкодування витрат;


- у рядку 05 суму документально підтверджених витрат, необхідних для провадження певного виду незалежної професійної діяльності. І хоча, на відміну від правил заповнення декларації підприємцями, в Інструкції не зазначено, що ця сума має відповідати сумі витрат, зазначених у Книзі обліку доходів і витрат (форма якої і порядок заповнення затверджені наказом Міндоходів України від 16.09.2013 р. № 481), на практиці сума таких витрат буде порівнюватися. 

У графі 5 цієї Книги зазначаються реквізити документа, який підтверджує понесені витрати, що безпосередньо пов’язані з отриманим доходом. Документами, які підтверджують витрати, можуть бути, зокрема, платіжне доручення, прибутковий касовий ордер, квитанція, фіскальний чек, акт закупки (виконаних робіт, наданих послуг) та інші первинні документи, що засвідчують факт оплати товарів, робіт, послуг. А вже в графі 6 Книги зазначається сама сума документально підтверджених витрат, пов’язаних із отриманням доходу. 

Безумовно, сума витрат, навіть тих, які потім підлягатимуть компенсації, має відображатися в Книзі. І оскільки такі витрати понесені в 2014 р. і пов’язані із отриманням доходу в 2014 р., вони мають відображатися у складі сум рядка 5 в розділі IV декларації за 2014 р.    

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДФО

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДФО»

  • Сплата ПДФО та ВЗ при часткових платежах за нерухомість
    Юрособа планує придбати у фізособи нерухоме майно, включаючи земельну ділянку. За договором оплата буде здійснюватися авансовими платежами протягом року, а перехід права власності відбудеться після здійснення повного розрахунку. Коли слід платити ПДФО і ВЗ – при здійсненні авансових платежів чи після переходу права власності на майно?
    19.04.20246
  • Заповнення декларації про майновий стан і доходи і додатка КІК, якщо фінзвітність з нульовими показниками
    Як заповнити декларацію про майновий стан і доходи та додатки КІК, якщо фінзвітність за 2022 і 2023 роки з нульовими показниками?
    15.04.202476
  • Штраф щодо незастосування 30% неоподатковуваної межі з ДМС
    Чи не буде штрафних санкцій, якщо підприємство при виплаті страховій компанії платежу по ДМС працівників, утримає ПДФО та ВЗ із всього страхового платежу, не застосовуючи пільгу з ПДФО? При цьому договір добровільного страхування відповідає вимогам ПКУ. За яким кодом в такому випадку (якщо пільгу не застосували) зазначати цю страхівку в Додатку 4ДФ?
    08.04.202429
  • Як оплатити послуги коворкінгу для дистанційних працівників без ПДФО та ВЗ?
    Деякі працівники переїхали з Києва, де у компанії офіс, в інші населені пункти та продовжують працювати в компанії. Для виконання своїх обов’язків вони іноді користуються послугами коворкінгу, які оплачують за власний рахунок. Чи виникає ПДФО, ВЗ та ЄСВ при поданні авансового звіту на компенсацію витрат по коворкінгу або оплаті послуг коворкінгу корпоративною карткою?
    02.04.202434
  • Договір добровільного медичного страхування і відшкодування працівнику витрат
    ТОВ уклав договір ДМС із страховою компанією. В договорі передбачено можливість відшкодування медичних витрат, понесених працівником, безпосередньо працівнику. Чи є це перепоною для неоподаткування ПДФО та ВЗ суми, яка не перевищує 30% від зарплати? Якщо так і ТОВ чи страхова компанія не буде утримувати ці суми із працівників, а платитиме за рахунок ТОВ/страхової компанії, які ще податки потрібно нараховувати?
    27.03.2024627