• Посилання скопійовано

Для відшкодування витрат на відрядження можна використовувати роздрукований електронний квиток

Чи можна у разі використання електронного проїзного документа на поїзд відшкодувати витрати на його придбання на підставі роздрукованого електронного квитка?

Проблема відображення в обліку відшкодування витрат на відрядження, а саме транспортних квитків в електронній формі, не нова, і МФУ неодноразово до неї звертався у своїх роз'ясненнях.

Донедавна електронні квитки застосовувалися лише в авіаперевезеннях, тож і роз'яснення стосувалися саме них. Так, у листі від 25.05.2010 р. №31-18030-07-21/12414 Мінфін наголошував, що документами, які підтверджують право на відшкодування витрат на придбання електронного авіаквитка, є такий пакет документів: оригінал розрахункового документа, що підтверджує здійснення розрахункової операції у готівковій або безготівковій формі, роздрук на папері маршруту електронного авіаквитка та електронного купона з номером електронного квитка, оригінали відривної частини посадкових талонів пасажира (аналогічна вимога була затверджена у п. 12 розділу II і п. 11 розділу III Iнструкції №59 у редакції, яка набрала чинності з 01.04.2011 р.).

Але ось наказом від 19.07.2013 р. №667 (чинний з 30.08.2013 р.) Мінфін вніс чергові зміни до Iнструкції №59.


У цих змінах до п. 12 розділу II і п. 11 розділу III Iнструкції №59 зазначається, що: у разі використання електронного проїзного/перевізного документа на поїзд підставою для відшкодування витрат на його придбання є роздрукований на паперовому носії посадочний документ (у разі перевезення багажу — роздрукований на паперовому носії перевізний документ; у разі окремого замовлення послуги (зокрема, послуги з користування комплектом постільних речей, резервування місць) — роздрукований на паперовому носії документ на послуги) (1).

Хоча Iнструкція №59 є обов'язковою для виконання лише для юросіб, які фінансуються за рахунок бюджету, решта платників податків можуть використовувати її норми, які наразі мають для них рекомендаційний характер. Отже, небюджетні СГД можуть прописати правила відшкодування вартості електронних квитків та підтвердження понесених витрат відповідно до норм Iнструкції №59 у колективному договорі або у положення (наказі) про відрядження.

До речі, нагадаємо платникам ПДВ про процедуру підтвердження права на податковий кредит з ПДВ за електронними квитками. У листі від 25.07.2011 р. №7623/10/31-606 ДПАУ в м. Києві висловила свою точку зору. А саме: враховуючи те, що електронний квиток — це електронний документ, що не має матеріальної форми, він не може бути підставою для включення до складу податкового кредиту сум ПДВ, сплачених платником податку при його придбанні. А з метою правильності визначення суми ПДВ, яку можливо віднести до податкового кредиту, покупець транспортного квитка має право відповідно до п. 201.1 та п. 201.10 ПКУ звернутися до продавця квитка з вимогою надати йому податкову накладну, а продавець, своєю чергою, зобов'язаний на таку вимогу її надати. Цікаво, чи зміниться точка зору Міндоходів з цього приводу, враховуючи зміну статусу посадочного документа на потяг? Чекатимемо на наступні роз'яснення.

-----------------(1)--------------

Ці зміни спричинені наміром Укрзалізниці протягом найближчого часу (до кінця 2013 р.) впровадити електронні квитки на всі потяги внутрішнього сполучення. Але вже і зараз (з 23.07.2013 р.) для потягів «Iнтерсіті+» та потяга №38 «Київ — Донецьк» Укрзалізницею було запроваджено продаж електронних квитків.

------------------------------------

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Оплата праці

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Оплата праці»

  • Доплата за шкідливі умови праці: коли проводити?
    Підприємство вперше виконало атестацію робочих місць. Відповідно має бути доплата за шкідливі умови праці. Цю доплату здійснювати з якого часу: з дати актів, з першого числа наступного місяця після проведення атестації чи з початку створення вакансії? Які є нормативні джерела щодо оплати та строків доплати за шкідливі умови праці?
    13.03.20245651
  • Зарплата раз на місяць на прохання працівників
    Працівники підприємства наполягають, щоб заробітну плату їм виплачували раз на місяць у повному обсязі. Чи можна задовольнити це прохання?
    26.02.20243 6404
  • Доплати водію асенізаційної машини під час ремонту
    Водію асенізаційної машини встановлена доплата до посадового окладу за інтенсивність праці - 12% та доплата за шкідливі умови праці - 4% (за результатами атестації робочого місця). Чи нараховувати вказані доплати за дні, коли автомобіль перебуває на ремонті?
    25.01.202444
  • Простій автомобілю на кордоні: як оплачувати водію?
    Юридична особа, платник податку на загальних підставах, здійснює автоперевезення товарів. Працівник перебував у відрядженні 20днів ( в тому числі субота, неділя). Як нараховується заробітна плата за цей період (субота – авто стояло на кордоні, в неділю - водій не працював)?
    13.12.2023211
  • Компенсація при звільненні та вихідна допомога працівнику за погодинною оплатою праці
    Як визначити розмір вихідної допомоги при звільненні за скороченням та компенсацію невикористаної відпустки працівнику, який звільняється в грудні 2023 року, працює за погодинною ставкою – 40,25 грн, що менше мінімальної 40,46 грн? Нарахувань в 2023 році не було. Має 28 днів невикористаної відпустки
    04.12.20231 107