• Посилання скопійовано

Про передоручення права підписувати касові документи слід подбати до відпустки керівника, бухгалтера, касира

На нашому невеличкому підприємстві настав сезон відпусток. Діяльність на цей час ми не припиняємо, тож і надалі у касі підприємства оформляються відповідні необхідні касові документи. Хто може підписувати видаткові та прибуткові касові документи замість керівника (бухгалтера або касира) у період його відпустки?

Кожен бухгалтер пам’ятає про низку касових документів (і не лише касових), які повинен підписувати керівник (бухгалтер, касир). Так, у Положенні про касові операції-1чітко зазначено, на яких саме документах має бути підпис керівника (бухгалтера або касира).

Тож без підпису директора не обійтися на видаткових касових документах: видатковому касовому ордері (далі — ВКО) та відомості на виплату грошей (п. 3.4 Положення про касові операції). I, звісно ж, без підпису директора не буде затверджено і звіт про використання коштів-2.

1 -Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. №637.

2- Звіт про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт, за формою, затвердженою наказом ДПАУ від 23.12.2010 р. №996. 


Бухгалтер також повинен поставити свій підпис на прибутковому касовому ордері (далі — ПКО), ВКО, відомості на виплату грошей та на звіті про використання коштів (пункти 3.3 та 3.4 Положення про касові операції). I в касира чимало писанини. Адже саме він оформлятиме і підписуватиме ПКО та ВКО, а крім того, провадитиме виплату через відомості на виплату грошей.

А от щоб не залишити підприємство без таких необхідних підписів на касових документах, радимо, щоб керівник заздалегідь подбав про передоручення права підписувати касові документи іншим особам. Зокрема, на таку можливість вказують пункти 3.3 та 3.4 Положення про касові операції, де зазначено, що замість бухгалтера підписувати касові документи може й особа, уповноважена керівником підприємства.

Так само і в ситуації з касиром — керівник може доручити такі обов’язки іншій особі — навіть самому собі або бухгалтеру. Та не варто забувати, що з таким касиром (особою, що тимчасово заміняє касира) вам слід укласти договір про повну матеріальну відповідальність (п. 4.8 Положення про касові операції). Та й сам директор для того, щоб рух готівки на підприємстві на час його відпустки (відсутності) не зупинявся, повинен передоручити всі права підписування касових документів іншій особі (це може бути бухгалтер, головний менеджер тощо).

Щоб передати обов’язки керівника (бухгалтера, касира) з підписування документів іншим особам, керівнику підприємства слід видати наказ, у якому чітко прописати, хто саме з працівників підписуватиме касові документи на період відсутності керівника (бухгалтера, касира) (ст. 8 Закону про бухоблік-1). Скласти такий наказ можна в довільній формі.

Увага! Навіть якщо керівник виконує обов’язки і касира, і бухгалтера у період їхньої відпустки, він не повинен забувати у касових документах ставити підписи за всіх, кого заміняє, а також за себе. На це вказують і спеціалісти НБУ в листі від 14.02.2012 р. №11-117/708-1645.

Зауважимо, що непроставлення хоча б одного підпису в касових документах може спричинити застосування податківцями санкцій, передбачених, зокрема, ст. 1 Указу №436-2.

1 Закон України від 16.07.99 р. №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

2 Указ Президента України від 12.06.95 р. №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Брюховицький Василь

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024299
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024575
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202492
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024110
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023128