• Посилання скопійовано

Печатка перевізника на ТТН не потрібна

Чи потрібна печатка перевізника на товарно-транспортній накладній?

Товарно-транспортна накладна (далі — ТТН) — основний документ на перевезення вантажів згідно з абз. 1 п. 11.1 Правил перевезень вантажів автотранспортом. Форма ТТН наведена в додатку 7 до зазначених Правил. Зворотний бік ТТН має спеціально відведене місце для проставляння печатки вантажовідправника та вантажоодержувача. Щодо перевізника — такого поля ТТН не містить. Згідно з п. 11.5 Правил, після прийняття вантажу за товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її примірники. Вимоги про засвідчення перевізником ТТН печаткою зазначеними Правилами не встановлені.


ТТН — первинний документ на перевезення, що є підставою для її відображення в обліку. ТТН складається під час проведення господарської операції з перевезення вантажу і належить разом зі звичайною накладною до документів, які можуть бути (на думку податківців (1)) підставою для оприбуткування товару. Відсутність відповідних первинних документів, що підтверджують рух товарно-матеріальних цінностей, є порушенням встановленого порядку ведення бухгалтерського обліку. Частина 2 ст. 9 Закону про бухоблік не визначає печатку як обов'язковий реквізит первинних документів. А ось наявність особистого підпису чи інших даних, що дозволяють ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, визначається як обов'язкова вимога до оформлення первинного документа. Водночас особистий підпис на документі може скріплятися печаткою згідно з п. 2.5 Положення №88. Нагадаємо, що Міністерство інфраструктури України в листі від 11.03.2014 р. №2455/25/10-14 також підтвердило думку про те, що печатка перевізника на ТТН не передбачена.

--1--

ЗІР (підкатегорія 115.06), відповідь на запитання: «Яка передбачена відповідальність за порушення використання товарно-транспортних накладних (ТТН) за формою №1-ТН /алкогольні напої/?».

Таким чином, печатка перевізника на ТТН не потрібна, але її наявність не вважатиметься помилкою.

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024299
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024575
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202492
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024110
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023128