• Посилання скопійовано

Для обліку використання авто та витрат палива можна розробити нову форму первинного документа

Чи може підприємство розробити та використовувати лише свій документ принципово нової форми, який би щомісячно фіксував пробіг автомобіля і кількість витраченого палива?

Запитання: Підприємство надає транспортні послуги з перевезення вантажів по Україні. Згідно законодавчих змін, підприємство застосовувати типові форми подорожніх листів більше не зобов'язане. Оскільки для списання використаних ПММ на бухгалтерські і податкові витрати необхідний первинний документ, чи може підприємство розробити та використовувати лише свій документ принципово нової форми, який би щомісячно фіксував пробіг автомобіля і кількість витраченого палива (модифікованого зразка щомісячного акту про списання ПММ)?

Відповідь: Так, можна розробити абсолютно нову форму первинного документа для обліку використання автомобіля та витрат палива, який навіть може мати й іншу назву, ніж «подорожній лист». На нашу думку, у цьому документі мають бути такі реквізити: назва, дата і місце складання документа, назва підприємства, від імені якого складено документ; інформація про автомобіль (як мінімум, його марка та державний номер), прізвище, ім'я, по батькові, номер посвідчення водія, інформація про наявність та рух ПММ (марка, залишок при виїзді та при поверненні, кількість ПММ, що видано водієві протягом дня), показники спідометра при виїзді з гаража та при поверненні, підписи осіб, відповідальних за стан автомобіля, приймання-передачу автомобіля, стан здоров’я водія. Також у документі слід навести результати роботи автомобіля між виїздом з гаража та поверненням до нього: витрати ПММ та загальний пробіг.


Оскільки ч. 1 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон про бухоблік).  вимагає складання первинного документа під  час здійснення господарської операції,  а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення, то первинний документ – аналог подорожнього листа слід оформляти на кожну поїздку автомобіля. На практиці, коли автомобіль інтенсивно використовується протягом робочого дня та може здійснювати кілька поїздок, такий первинний документ оформляється за підсумками денної роботи автомобіля. Оформляти один документ за період у кілька днів (за тиждень або навіть за місяць) буде порушенням ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік. Первинний документ про роботу автомобіля складається та видається водію диспетчером або іншим працівником, на якого покладені функції диспетчера.

Для контролю та  впорядкування оброблення   даних   первинних документів – аналогів подорожніх листів можуть складатися зведені облікові документи: це можуть бути відомості списання ПММ тощо, які можуть складатися за місяць (ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік). Дані таких відомостей зручно використовувати для складання актів списання ПММ. Типової форми такого акта для суб’єктів господарювання не затверджено, тож  такі суб’єкти так само можуть використовувати самостійно розроблені форми.

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024299
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024575
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202492
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024110
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023128